donderdag 12 november 2015

Nanowrimo

Kick the Protestor of Kick de Demonstrant is een personage waar ik al langere tijd mee werk. Maar nog niet eerder is zijn ook maar ten dele op papier terecht gekomen. Daar wordt voor Nanowrimo verandering in gebracht. Kick krijgt haar eigen tekst. En om in haar stijl te blijven, haar eigen blog.

Nanowrimo staat voor National Novel Writing Month en is een wedstrijd, een spel, waarbij iedereen probeert een verhaal van 50.000 woorden te schrijven in slechts 1 maand tijd, November. Het is de gedachte dat je je inner editor uit zet en gewoon aan de slag gaat. Dat je eerste versie belabberd is, geeft niet, het gaat erom dat je 50K aan woorden op papier zet.

Ieder jaar weer is het voor mij een uitdaging om dit aantal te halen, meestal lukt het niet. Maar dit jaar heb ik er goede moed in. Ik ben begonnen, gestrand, maar gewoon al op 11 november verder gegaan en vandaag dus weer verder. Tot nu toe heb ik 8357 woorden. Als ik de hele maand gelijkmatig door zou schrijven zou ik nu op 20.000 woorden moeten zitten om op tijd te eindigen. Daar ben ik nog niet. Maar ik ben wel een inhaalslag aan het doen en ik ben nog niet door mijn inspiratie heen. Kick kicks ass.

Doordat ik mijzelf de luxe heb gegund om Kick door de hele VS te laten demonstreren, zijn plotholes minder een probleem. Puur omdat de politie in New York dingen weet die zij gedaan heeft bij demonstraties betekent niet dat de politie in Michigan of Washington dat ook weet. Dit geeft haar veiligheid, maar dat staat op het punt te veranderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten